Hlavní výhodou exkluzivní spolupráce s realitní kanceláří je exkluzivní péče o klienta. Další významnou výhodou je nejvyšší možná dosažená cena za nemovitost a předem daná provize. Klienti, kteří mají nemovitost výhradně u RK, zvyšují tím pravděpodobnost prodeje.
Makléř přirozeně nabízí poptávajícímu nemovitosti od těch, které výhradně zastupuje. Dali mu důvěru, zakázku nenabízejí jiným způsobem a makléř má zájem jejich nemovitost prodat přednostně. Navíc například u RK STING je exkluzivita spojená se službou STING Detektiv či s obdržením Sphere Card, díky které lze čerpat slevy na 10 000 místech v ČR i SR.
Pokud je však nemovitost ve více RK, které si navzájem konkurují, tak se nemovitost dříve či později objeví za různé ceny, což jednak působí nedůvěryhodně na kupující, ale především na to doplácí prodávající, který snižováním ceny přichází o peníze. Pokud je nemovitost ve více RK za různé ceny, je to rovněž příležitost pro neseriozní makléře, kteří inzerují nemovitost úmyslně za nižší cenu a spoléhají přitom na to, že prodávajícího přesvědčí o tom, že nemovitost by měl prodat za nižší cenu, což se jim často i daří. Nemovitost se rovněž stává „okoukanou“ a pak i obtížně prodejnou.
V případě, že realitní kancelář má danou nemovitost exkluzivně, tak bude přirozeně do této zakázky více investovat. Pokud je stejná nemovitost ve více kancelářích, tak žádná nemá velkou motivaci do této zakázky investovat a bývá na okraji zájmu.
Exkluzivita je pro klienta výhodná, pokud ji má s kanceláří, která má možnosti jeho nemovitost dostatečně prezentovat a nabídnout širokému spektru klientů. Může však být i nevýhodná, pokud exkluzivitu podepíše s malou kanceláří, která tyto možnosti nemá a nemůže tak prodávajícímu nabídnout komplexní služby – pak to může být pro prodávajícího naopak svazující.
Zdroj: www.rksting.cz