Síť EVROPA vykázala v roce 2012 pozitivní výsledky

Síť EVROPA vykázala v roce 2012 pozitivní výsledky

Ryze česká realitní síť EVROPA poskytuje své služby již od roku 1998. V současné chvíli síť rovnoměrně pokrývá celou Českou republiku. Vedle posilování pozice na domácím trhu se v roce 2012 společnost rozhodla pro zahraniční expanzi a v listopadu otevřela první pobočku v Bratislavě. Na otázky odpovídal Michal Macek, jednatel společnosti.

Pane Macku, jak byste zhodnotil uplynulý rok 2012?
„Z mého pohledu to byl rok velmi úspěšný. V České republice má EVROPA RK v současné době 26 otevřených kanceláří, ve kterých pracuje asi 200 makléřů, máme přes 3 000 nemovitostí v nabídce a 90% všech smluv uzavřených s klienty na exkluzivní bázi. Celkový objem zakázek k dnešnímu dni činí více než 10miliard korun a hodnota nových nemovitostí v portfoliu společnosti dosáhla v minulém měsíci 1miliard korun. Expandovali jsme na Slovensko a vstoupili tak na první zahraniční trh. První pobočka byla otevřena v Bratislavě na Poštové ulici a dva franšízoví partneři zprovozní své realitní kanceláře do konce letošního roku.“

Zlepšuje se dle vás úroveň makléřů v České republice?
„Podle mého názoru určitě ano. Naše společnost podniká různé kroky ve snaze zvýšit kvalitu služeb poskytovaných jejími makléři. Jedním z nich je loňské založení vlastní vzdělávací instituce Business Academy EVROPA (BAE). V rámci akademie testujeme a školíme makléře, kteří pak díky absolvovaným kurzům mohou profesně posunout, a to díky certifikaci makléřů, ke které jsme přistoupili. Ta je prováděna na základě nejen splněných testů, ale i konkrétních výsledků v práci s klienty a jejich komplexní spokojenosti.“

Klasická otázka novinářů na závěr – jaký bude rok 2013 v realitách?
„Co se týče obecného růstu cen nemovitostí, ten tak brzy neočekávám. Nejprve se musí nastartovat růst HDP v zemích EU a růst cen nemovitostí začne až s určitým zpožděním. Mohlo by se tak stát během dvou až tří let a reálná hodnota nemovitostí by měla začít růst zhruba po uplynutí tohoto období. S přetrvávající krizí je také mnohem větší nabídka než poptávka a proto prodávající, kteří nezvolí dobře tržní cenu, nebudou mít moc šancí bez kvalitního servisu a inzerce nemovitost prodat.“

Zdroj: www.rkevropa.cz