Stav a budoucí trend českého realitního trhu je zřejmý. Nejrychleji prodejné z pohledu podpory prodeje jsou nemovitosti, označené poutači na prodej, které upoutají pozornost poptávajících a mají nastavenu reálnou tržní cenu.
Trend podporovat prodej nemovitostí klientů z řad ekonomicky silnějších RK od počátku podpisu smlouvy o podpoře prodeje zrychluje tempo prodeje a maximalizuje ceny. Klient, který získává přístup ke své nabídce, může svoji nabídkovou cenu porovnávat v rámci srovnatelných nemovitostí ostatních realitních portálů, cenu ihned přizpůsobovat a ke zjištěné reálné tržní ceně takto přispět, čímž celý případ akceleruje. Vzdálený klientský přístup (prostřednictvím internetu, počítačů, mobilů) a dosažitelnost veřejně dostupných informací o vlastnících nemovitostí a jejich adresách je současný i budoucí trend, reálný odraz dnešní doby, brzy základní gramotnost klientů a základní služba dnešní realitní kanceláře, poskytující podporu prodeje. Podpora prodeje tak doslova válcuje zprostředkovatele a jejich zastaralý a celosvětově překonaný systém zprostředkování prodeje a „utajování informací“. Pro tyto zprostředkovatele je systém podpory prodeje nemovitostí věcí neuvažovatelnou a nepřijatelnou, systémově nezvládnutelnou a finančně nákladnou, bohužel na úkor klientů a na úkor celého realitního trhu.
Mnohým RK v České republice tak ujíždí evidentně vlak, svoji pověst přikrývají počty svých poboček, počty (pozn. nevýhradně) nabízených nemovitostí, počty virtuálních makléřů - pouze málokde zjistíte počty skutečně realizovaných prodejů. Naproti tomu RK, které pracující v systému podpory prodeje nemovitostí a pozemků klientů využívají kromě výše uvedeného profesionálních databází zájemců o koupi nemovitosti dle regionů a okresů, a v kombinaci s kvalitativně vyspělou prezentací na realitních portálech dochází při reálné ceně a kvalitní podpoře prodeje nemovitosti k okamžitým prohlídkám zájemců (oproti cenám nereálným, neoznačeným nemovitostem často s bezesmluvním základem, který RK nezaručuje nárok na její odměnu, tedy celému systému zprostředkování).
Současným trendem jsou tedy maximální investice RK do podpory prodeje nemovitostí vlastních klientů a od prvního okamžiku sjednání konktraktu poskytování klientovi služby, odpovídající současnému informačnímu věku (dostupnost informací a jejich sdílení, on-line nepřetržitý klientský servis atp., on-line připomínkování smluvních dokumentů atp.). Při podpoře prodeje nemovitostí samozřejmě fungovat v rámci registrované Asociace spolupracujících realitních kanceláří a makléřů, např. ASRKM. Z pohledu klientů tedy nahradit zkostnatělé zprostředkování prodeje a pustit se pro mnohé RK do bolestivé inovace, spočívající v podpoře prodeje a poskytování odpovídajících služeb našim klientům. Myslím, že platící a seriózní klient si tuto službu rozhodně zaslouží.
Zdroj: www.asrkm.cz