Luxusní značky hledají v Praze nová prodejní místa

Luxusní značky hledají v Praze nová prodejní místa

Jak vyplývá z aktuálního průzkumu společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, dochází k expanzi světových luxusních značek na český trh.

Vyhledávanou destinací je Praha, z velké části Pařížská ulice a zavedené obchodní zóny v centru města, čímž dochází k přetlaku poptávky v sektoru retailových nemovitostí a rozšiřování obchodů do okolních ulic.

„Řada firem preferuje koncept otevření první prodejny na lukrativním místě. A až následně, po zavedení značky na daném trhu, je možné otevírat další prodejny v méně zajímavých lokalitách s tím, že zákazník již značku zná a bude ochoten si nejbližší prodejnu najít a přijet tam. Česká republika, a převážně hlavní město Praha, se stává oblíbeným cílem luxusních světových značek, které vstupují na trh středovýchodní Evropy. Prodejci nových značek ve velké míře preferují Pařížskou ulici nebo centrum města,“ říká Tomáš Beránek, Associate Director, High Street and Tenant Representation.

Kapacita Pařížské, která je nejznámější pražskou obchodní ulicí, je již přeplněná. Z důvodu uspokojení požadavků klientů dochází k rozmachu stávajících obchodních zón, a to nejen obchodů s luxusní módou. V Široké ulici svoji prodejnu nedávno otevřela firma HUBLOT, nabízející hodinky, dále prodejce šperků Boucheron nebo The Brands. V Havířské ulici můžete nově zakoupit luxusní doplňky značky Cerutti. Stejný trend je patrný i u prodejních zón, zaměřených na střední a nižší třídu, k nimž patří ulice Na Poříčí, Václavské náměstí a Revoluční ulice, které zvyšují svůj rozsah také do ulice Národní, Jindřišské, Vodičkovy a v opačném směru do ulice V Celnici. V této lokalitě je možné navštívit například prodejnu iStyle, HTC, Topshop nebo Dormeo a řadu gastro konceptů. Jedná se převážně o tu části ulic, které jsou přilehlé k zavedeným obchodním zónám (viz mapa).

Alternativu pro „high street“ mohou představovat i obchodní centra. Typickým příkladem je Palladium, nacházející se ve frekventované turistické oblasti, jíž prochází převážně řada turistů. Nové značky tak získají velmi dobře dostupné a etablované prodejní místo. Podmínkou však i nadále zůstává vysoká kvalita retailových prostor.

Retailově nevyprofilované stále zůstávají stěžejní turistické zóny, jako je ulice Celetná, Rytířská nebo Karlova, kde se denně pohybuje masa návštěvníků. Typické jsou zde obchody se suvenýry, ale také gastro provozovny, viz Cafe cafe, dále módní obchodu typu Replay nebo Lui Jo.

Autor: Jana Hrabětová