Jak zvýšit cenu nemovitosti těsně před prodejem

Jak zvýšit cenu nemovitosti těsně před prodejem

Kde vzít jistotu, že prodáváte za cenu, která je aktuálně nejvýhodnější? Jak nepřestřelit, ani neprodat nemovitost pod cenou? Ovládněte umění výhodného prodeje ve třech krocích: odborný odhad, zásah designéra a atraktivní prezentace.

Chcete-li prodat výhodně, rozhodně se nevyplatí střílet cenovky jen tak od boku. Možná plánujete zkoušet, jak kupující reagují na různé ceny. V tom případě vězte, že výsledek je jistý. Kupující totiž velmi špatně reagují zejména na rychlé změny, které vyhodnocují jako podezřelé a nesolidní. Experimenty s cenou jsou proto nejrychlejší cestou do skupiny ležáků, neprodejných nabídek na realitních serverech.

Za odhad neplaťte, lepší dostanete zdarma

Možná vás to překvapí, ale odbornost nedodává odhadu jen kulaté razítko. Ba naopak. Chystáte-li se prodávat, je zbytečné utrácet tisíce za odhadce, kteří rutinně zpracovávají administrativní odhady. Jsou ponořeni v tabulkách, proto se nedá očekávat žádný speciální vhled do aktuálního stavu realitního trhu. Ten mají spíš vytížení realitní specialisté, kterým projdou rukama desítky nemovitostí týdně.

Dobrý tržní odhad poznáte podle toho, že pracuje s tzv. cenovými mapami, kde se zaznamenávají ceny realizované. Dozvíte se, za kolik se byty v různých lokalitách v posledních měsících skutečně prodaly. Odhad je díky tomu mnohem přesnější než při srovnání s cenami nabídkovými, které vidíte na realitních serverech. Dobrá zpráva je, že můžete získat právě takový odhad ceny nemovitosti zdarma.

Navýšit cenu umí designéři, stačí jedno odpoledne

Snem každého prodávajícího je navýšit cenu nemovitosti těsně před prodejem, aniž by to stálo velké úsilí nebo zásadní investice. Nabízí se rekonstrukce, ale ta je časově náročná a navíc není jisté, že zvedne kupní cenu nemovitosti aspoň o sumu, kterou jste proinvestovali. Mnohem lepší tip je přizvat těsně před prodejem designéry, aby upravili interiér vašeho bytu nebo domu, a zvýšili tak jeho cenu rychle a levně.

Přípravě nemovitosti na prodej se říká „home staging“ a je to trend, který přišel do Česka ze západní Evropy. Designéři upravují nemovitost tak, aby byla atraktivní pro co nejširší škálu možných zájemců. Výsledky jsou velmi působivé, vedle zvýšení ceny o desetitisíce nebo statisíce dokážou designéři také významně urychlit prodej nemovitosti, nebo dokonce zachránit ležáky, o které již delší dobu není zájem.

Podívejte se na video z proměny 3+kk

Jak atraktivně prezentovat kvality nemovitosti

Aby vynikly veškeré kvality vaší nemovitosti, postarejte se o profesionální fotografie, zajistěte videoprohlídku a inzerát vložte na všechny nejnavštěvovanější realitní servery, kde navíc zajistěte pravidelné posunování inzerátu nahoru mezi nejnovější nabídky. Všechny uvedené služby můžete využít jako praktická kritéria pro výběr realitní kanceláře, které prodej vaší nemovitosti svěříte. Jedině tak dosáhnete vysokého zájmu kupujících a výhodného prodeje bez cenových kompromisů.

Zdroj: MAXIMA REALITY

Autor: Komerční prezentace